Por aquí sin embargo parece que las cosas empiezan a cambiar, como se puede ver por el reciente y muy divulgado artículo del Ministerio de Educación y Ciencia.
Esperemos que la cosa siga así y la gente deje de mirarnos como a pervertidos cuando decimos que una de nuestras aficciones es jugar a rol.
PD: Teneis más información en Barrapunto, donde Homo Ludens ha puesto un comentario a la noticia.
[Editado el 13/03/05] La respuesta del Jew's School ha sido rápida y... y... bueno ha sido rápida. 10 razones para aceptar a jugadores de rol en el ejercito:
- Ability to make split second decisions while simultaneously thinking about how the entire scenario will play out.
- Axe-wielding skills.
- Two words: Healing potion.
- Ability to think outside the labyrinth.
- Most Dungeon Masters are good strategists.
- Being a 15th level magic user warrants as much respect as being a soldier in Sayeret Matkal.
- Elf assassins are stealthy and efficient.
- Chicks dig chainmail armor.
- After battling enough dwarfs and mystical pygmies you learn not to underestimate your enemy.
- Heightened ability to read people — "She may look like a Mermaid but there is definately something nefarious about her and I've been less trustworthy of female lake dwellers since that Siren pulled a fast one on me last year back on the Netherworld."
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